۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۸

"زوددویچه" گزارش داد:

نگرانی آلمان درباره روی کار آمدن مجدد برلوسکونی در ایتالیا

نگرانی آلمان درباره روی کار آمدن مجدد برلوسکونی در ایتالیا

یک روزنامه آلمانی در گزارشی از نگرانی آلمان درباره نتیجه انتخابات پارلمانی آینده در ایتالیا و روی کار آمدن مجدد برلوسکونی که مخالف در پیش گرفتن اصلاحات مد نظر اروپا در این کشور است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی از نگرانی آلمان درباره روی کار آمدن مجدد برلوسکونی در ایتالیا خبر داده و نوشت: در دولت آلمان نگرانی ها درباره بازگشت پوپولیست راستگرا "سیلویو برلوسکونی" افزایش می یابد.

وزیر امور خارجه آلمان در این باره اظهار داشته است که ما طبیعتا یک حزب در مبارزات انتخاباتی ایتالیا نیستیم. اما بر این مسئله تاکید داریم که دولت جدید در این کشور رویکرد طرفدار اروپایی و اصلاحات ضروری را در پیش گیرد.

"روپرشت پولنز" ، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز در این باره اظهار داشته است که ایتالیا به یک شخصیت رهبری سیاسی نیاز دارد که با آینده ارتباط برقرار کند. اما مطمئنا برلوسکونی مناسب این جایگاه نیست.

اگر چه "گویدو وستروله"، وزیر امور خارجه آلمان محتاطانه در این باره اظهار نظر کرده است اما سخنانش به صورت هشدارهای واضح درباره (روی کار آمدن برلوسکونی) درک می شود. وستروله دقیقا مبارزات انتخاباتی در ایتالیا را دنبال می کند.

به گفته وزیر خارجه آلمان، ایتالیا با توجه به وسعت و نیروی اقتصادی آن یک کشور مهم و تاثیر گذار برای غلبه بر بحران یورو می باشد.

روند اصلاحات در پیش گرفته شده تحت دولت "ماریو مونتی" نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر اروپا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. ایتالیایی ها در 24 و 25 فوریه یک پارلمان جدید را انتخاب خواهند کرد.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: دولت و اپوزیسیون در برلین شدیدا درباره نتایج نظر سنجی هایی که در آنها ائتلاف راستگرای برلوسکونی از ائتلاف چپگرای حاکم سبقت گرفته است وحشت دارند. برلوسکونی در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده است که اصلاحات مد نظر دولت مونتی را باطل اعلام خواهد کرد. وی برلین را متهم کرده است که نظم بودجه را به ایتالیا تحمیل کرده و این کشور را در رکود اقتصادی وارد کرده است. طرفداران وی نیز برلوسکونی را در کناره گیری از قدرت قربانی سیاستهای مد نظر آنجلا مرکل ارزیابی می کنند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد، احتمال اینکه مرکل نظر خود را درباره مبارزات انتخاباتی در ایتالیا اظهار کند ضعیف است. اما مناسبات سخت وی با برلوسکونی کاملا مشخص است.در اکتبر 2011 وی و همتای فرانسوی اش در یک کنفرانس مطبوعاتی روی پرسش خبرنگاران مبنی بر آمادگی برلوسکونی برای در پیش گرفتن اصلاحات با پوزخند جواب دادند.

"پولنز" نیز اظهار داشته است که مسئله اعتماد و اعتبار مطرح است. پرونده های دادگاهی که علیه برلوسکونی جریان دارد، روی اعتبار سیاسی وی تاثیر منفی گذاشته است.

در این راستا سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان نیز روی مسائل حقوقی برلوسکونی در ایتالیا اشاره کرده و اظهار داشته است که اخیرا شهروندان ایتالیایی به عواقب چنین انتخابی(برلوسکونی) کاملا واقفند. مسئله استانداردهای دموکراسی مطرح است.          

کد خبر 2001699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha